EN

3x3 taisyklės



I KOMANDOS
  1. Kiekvieną komandą sudaro trys žaidėjai (gali būti registruojamas vienas atsarginis žaidėjas).
  2. Žaidžiama trise prieš tris (3×3) vienoje krepšinio aikštelės pusėje, metama į vieną krepšį.
  3. Visos komandos ir jų žaidėjai turi būti užsiregistravę pas varžybų organizatorius prieš prasidedant varžyboms. 
II VARŽYBOS 
  1. Rungtynių trukmė – 10 minučių nestabdomo laiko. Prieš kiekvienas rungtynes 5 minutės skiriamos komandų apšilimui.
  2. Rungtynes gali pradėti žaisti tik pilnos (3-jų žaidėjų) sudėties komanda. Komandoje likus dviem žaidėjams, rungtynės nepradedamos, o pergalė skiriama pilnos sudėties komandai. Rungtynių eigoje gali likti ir du komandos žaidėjai.
  3. Visos rungtynės žaidžiamos pagal paskelbtą tvarkaraštį. Jeigu kuri nors komanda būna nepasiruošusi žaisti paskirtu laiku, jai visose rungtynėse užskaitomi techniniai pralaimėjimai 0:21.
  4. Rungtynes puolime pradedanti komanda išaiškinama burtų keliu. Tai atlieka aikštelės teisėjas. Burtus laimėjusi komanda pradeda žaidimą iš už 6,25 m linijos. Ji ataką pradeda „check ball‘u“. Jei komanda pasirenka gynybą, tai pratęsimo atveju ji pradeda valdyti kamuolį pirma.
  5. Rungtynėse nėra „ginčo“ išmetimų. Esant tokioms situacijoms, kamuolys atitenka tą ataką besigynusiai komandai.
  6. Įmetus kamuolį į krepšį, puolusi komanda negali liesti kamuolio iki tol, kol jo nepalietė besigynusi komanda. Jeigu puolusi komanda po taškų palietė kamuolį, ji baudžiama technine pražanga (ji neįskaičiuojama į komandines pražangas). Jei ilgiau nei 5 sekundes besigynusi komanda nepaima kamuolio, tai kamuolį gali paimti puolusi komanda daryti naują ataką nugabenus kamuolį už tritaškio linijos. Taip pat, jeigu kamuolys nurieda į užribį, yra žaidžiamas „check-ball“ už tritaškio linijos. Jeigu besigynusi komanda pasiima kamuolį, tai kitai komandai draudžiama spausti. Besigynusi komanda privalo išsivaryti kamuolį už tritaškio linijos arba atlikti perdavimą komandos draugui už tritaškio linijos.
  7. Besiginančiai komandai atkovojus ar perėmus kamuolį, jis turi būti grąžintas už 6,25 m linijos (perdavimas nebūtinas).
  8. Kamuoliui patekus už aikštelės ribų, komandos pradeda ataką už 6,25 m linijos „check ball“ būdu.
  9. Jei rungtynių metu susižeidžia žaidėjas, jis turi būti nedelsiant keičiamas. Jei nėra kuo pakeisti, komanda tęsia rungtynes dviese.
  10. Keitimų skaičius neribojamas. Keitimai vykdomi kamuoliui esant užribyje arba vienai iš komandų pelnius taškus ir tik iš anksto pranešus aikštelės teisėjui bei jam leidus.
  11. Rungtynių teisėjas fiksuoja metimus, pražangas, galutinį rungtynių rezultatą. Visas ginčytinas situacijas sprendžia aikštės teisėjas.

III REZULTATAI

  1. Rungtynės vyksta iki 21 įmesto taško arba 10 minučių.
  2. Jei 10 minučių laikas baigėsi, nugalėtoju skelbiama komanda, surinkusi daugiau taškų. Jeigu nustatytas rungtynių laikas baigiasi lygiosiomis, tuomet rungtynėse žaidžiamas pratęsimas, kurį su kamuoliu pradeda rungtynių pradžioje besigynusi komanda. Komanda, kuri pratęsimo metu pirmoji pelno 2 (du) taškus, skelbiama rungtynių nugalėtoja. Pratęsimo metu netaikoma (21) įmestų taškų taisyklė.
  3. Komandai neatvykus į vienas iš rungtynių, visose rungtynėse jai užskaitomi techniniai pralaimėjimai rezultatu 0:21.
  4. Visi kamuoliai, įmesti už 6,25 m linijos vertinami 2 taškais. Jei iš arčiau – 1 tašku. Už taiklų baudos metimą skiriamas 1 (vienas) taškas. Tai nustato rungtynių teisėjas.

IV PRAŽANGOS

  1. Už pražangą metimo metu skiriamas vienas (1) baudos metimas. Jei prasižengta metant iš už 6,25 m linijos, skiriami du (2) baudos metimai.
  2. Jeigu pražanga buvo užfiksuota atliekant metimą, kuris buvo taiklus, tuomet taškai įskaitomi ir skiriamas vienas (1) baudos metimas.
  3. Už nesportinę pražangą skiriami du (2) baudos metimai. Už techninę pražangą skiriamas vienas (1) baudos metimas. Po nesportinės ar techninės pražangos kamuolys lieka baudą metusiai komandai.
  4. Komanda išnaudoja komandinių pražangų limitą, kuomet rungtynėse bendrai surenka 6 (šešias) pražangas. Komandai surinkus 6 pražangas, kiekviena kita pražanga (7, 8 ir 9) baudžiama 2 baudos metimais. Jeigu pražanga buvo užfiksuota atliekant metimą, kuris buvo taiklus, tuomet taškai įskaitomi ir skiriamas vienas (1) baudos metimas.
  5. Komandai pažeidus taisykles 10 kartų ir daugiau – metami 2 baudos metimai ir kamuolys atitenka juos metusiai ekipai.
  6. Jei, prasižengus ir teisėjui paskyrus baudos metimą (-us), baigiasi rungtynėms skirtas laikas, metimas (-ai) atliekamas (-i), pasibaigus rungtynėms.
  7. Baudos metimui skiriamos 8 sekundės.
  8. Vilkinimas arba tyčinis pasyvus žaidimas (t.y. kuomet nebandoma atakuoti krepšio) yra vertinamas kaip taisyklių pažeidimas. Jį nustato rungtynių teisėjas, kuris iš pradžių perspėja, o po to gali atiduoti kamuolį besiginančiai komandai.
  9. Siekiant išvengti nesusipratimų žaidėjams neskaičiuojamos asmeninės pražangos ir žaidėjas negali būti pašalintas dėl pražangų limito (išskyrus už nesportines ar technines pražangas).

V DISKVALIFIKACIJA

  1. Žaidėją rungtynėse nubaustą nesportine pražanga 2 (du) kartus arba technine pražanga 2 (du) kartus teisėjas pašalina iš aikštelės, o organizatoriai gali diskvalifikuoti ir iš tolimesnių varžybų. Taip pat žaidėjas (žaidėjai) gali būti pašalinti iš varžybų už smurtinius veiksmus, žodinę arba fizinę agresiją, susitartus varžybų rezultatus, pažeidus FIBA Anti-dopingo taisykles (FIBA vidinės taisyklės knyga 4) arba pažeidus FIBA etikos kodo nuostatas (FIBA vidinės taisyklės, I knyga II skyrius).

VI KOMANDŲ VIETA TURNYRINĖJE LENTELĖJE

  1. Vykdant varžybas grupėse, bendra komandų vieta turnyrinėje lentelėje nustatoma pagal šių kriterijų eiliškumą:
     1) Daugiausiai pergalių;
     2) Tiesioginis komandų palyginimas (skaičiuojamos pergalės/pralaimėjimai);
     3) Didžiausias pelnomų taškų vidurkis (neskaičiuojant taškų gautų laimėjus rungtynes, kuriose priešininkui buvo užskaitytas techninis pralaimėjimas);
     4) Įmestų ir praleistų taškų santykis (neskaičiuojant taškų gautų laimėjus rungtynes, kuriose priešininkui buvo užskaitytas techninis pralaimėjimas).
  2. Jei suskaičiavus pagal šiuos 4 kriterijus, neišaiškinama, kuri komanda užima aukštesnę vietą, tuomet komandų vieta turnyrinėje lentelėje paaiškėja burtų keliu arba, esant techninėms galimybėms, įvykdant rungtynių peržaidimą tarp vienodą rezultatą turinčių komandų.